Australijski i američki advokati su za digitalnu imovinu rekli da su, uglavnom, riječi same po sebi “prilično beskorisne”.
Kripto influenceri će možda morati praktikovati ono što propovijedaju i „lično istražiti“ kada je u pitanju dijeljenje njihovih kripto savjeta.
Prema nekoliko advokata za digitalnu imovinu, popularno odricanje od odgovornosti “ovo nije finansijski savjet” možda zapravo ne štiti u očima zakona.
Advokat za vrijednosne papire sa sjedištem u Sjedinjenim Državama Matthew Nielsen iz Bracewell LLP rekao je za Cointelegraph da, iako je “najbolja praksa” da influenseri kažu “ovo nije finansijski savjet”, to ih jednostavnoda neće zaštititi od zakona, jer “savezni i državni zakoni o vrijednosnim papirima u velikoj mjeri regulišu ko može ponuditi savjete o ulaganjima.”
Australijski advokat za finansijsku regulativu Liam Hennessy, partner u Gadensu, objasnio je da su “upozorenja o savjetima” “uglavnom prilično beskorisna”, dok je australski digitalni advokat Michael Bacina iz Piper Alderman dodao da to nisu “čarobne riječi koje će, kada se izgovore, odbaciti odgovornost.”
Kripto influenceri i ambasadori slavnih sve se više nalaze pod lupom propisa, posebno u Sjedinjenim Državama.
Nielsen je kao primjer naveo nedavni slučaj Kim Kardashian, gdje je SEC optužila Kardashian zbog toga što nije otkrila koliko je primila za promovisanje EthereumMaxa (EMAX) svojim pratiocima.
Influenceri osjećaju pritisak
Crypto influencer Mason Versluis, zvani Crypto Mason, koji ima preko milion pratilaca na TikToku, rekao je za Cointelegraph da ne može dovoljno naglasiti svojim pratiocima da njegov sadržaj ne bi trebaloi “shvatati kao finansijski savjet”.
Versluis je, međutim, rekao da je uprkos korištenju odricanja odgovornosti „ovo nije finansijski savjet“, važno da influenseri imaju na umu da neki ljudi „poduzimaju finansijske poteze prema onome što određeni influenseri kažu“.
Takođe je naglasio koliko teško može biti utvrditi hoće li se projekt završiti u situaciji “povlačenja tepiha”, budući da influenseri “jednostavno imaju posla s marketinškim timom” i uopšteno nemaju kontakt “ni sa kim od programera ili vlasnika”.
Australijski kripto influencer Ivan Vantagiato, zvani Crypto Serpent, koji je prikupio 68.000 pratilaca na TikToku, rekao je da bi influenseri trebali pažljivo istražiti kripto projekat prije nego što pokrenu promociju.
Hennessy vjeruje da je najbolji način za kripto influencere da se zaštite da budu u stanju da odrede „koji token je sigurnost, a koji token nije sigurnost“.
Nadalje je objasnio da je ključno razumjeti da je “derivat proizvod koji svoju vrijednost crpi iz nečeg drugog” i da možete biti “krivično odgovorni” za promovisanje derivata.
U međuvremenu, Bacina je napomenuo da se od influensera koji živi u Australiji traži da ima dozvolu za davanje finansijskih savjeta i da “nikakva izjava o odricanju odgovornosti neće pružiti zaštitu”.
Upozorenje
Na samom kraju morate imati na umu da je ulaganje u kriptovalute i druge početne ponude kovanica („ICO“ – Initial Coin Offer) jako rizično i špekulativno, pa ovaj tekst nije preporuka vlasnika stranice kripto.ba ili pisca ovog teksta, da ulažu u kriptovalute ili druge ICO. Pošto je situacija svakog pojedinca jedinstvena, prije donošenja bilo kakve finansijske odluke, uvijek trebate konsultovati kvalifikovanog stručnjaka za ulaganja. Kripto.ba ne daje nikakve garancije u pogledu tačnosti ili pravovremenosti ovdje sadržanih informacija.