Nezamjenjivi tokeni daju velikim brendovima nove načine interakcije sa svojim potrošačima, uključujući umjetnost, modu i igre.
Hajp oko nezamjenjivih tokena (NFT) omogućio je nekim od najpoznatijih svjetskih brendova da ostvare stotine miliona dolara dodatnog prihoda, naglašavajući masovnu potrošačku privlačnost digitalnih kolekcionarskih predmeta.
Vodeći brendovi, uključujući Nike, Gucci, Dolce & Gabbana, Adidas i Tiffany, ostvarili su ukupnu prodaju od 260 miliona dolara od NFT-a, prema podacima Dune Analytics-a koje je prvi objavio NFTGators. Nikeovi NFT padovi su prikupili 185,3 miliona dolara prihoda, a obim na sekundarnim tržištima se približava 1,3 milijarde dolara.
Dolce & Gabbana su ostvarili 25,6 miliona dolara prihoda od NFT-a. Tiffany, koji je tek nedavno lansirao svoj NFTiff token koji omogućava vlasnicima CryptoPunk-a da kuju prilagođene privjeske, prikupio je 12,6 miliona dolara u prodaji vezanoj za NFT. Ukupni NFT prihod za Gucci i Adidas iznosio je 11,6 miliona dolara i 10,9 miliona dolara.
NFT-ovi su ušli u mejnstrim 2021. godine, sa kolekcijama kao što su Bored Ape Yacht Club i CryptoPunks koji su ostvarili milijarde u lajv prodaji. Hajp oko digitalnih kolekcionarskih predmeta na kraju je privukao pažnju velikih brendova, koji su počeli da eksperimentišu sa tehnologijom kako bi se bolje povezali sa svojim kupcima. Iako je ludnica za NFT-om zamrla posljednjih mjeseci, očekuje se da će uticaj nove tehnologije ostaviti trajan trag. Kompanije kao što su Nike i Addidas planiraju da svoje NFT ambicije prenesu u Metaverse – potezi kreirani da prošire sveprisutnost brendova u virtuelnim svjetovima.
Iako se procjene razlikuju, investitori i tehnolozi vjeruju da NFT tržište ima vrlo svijetlu budućnost. Prema nedavnom istraživanju koje je sproveo agregator tržišta CoinGecko, ispitanici vjeruju da bi NFT tržište moglo vrijediti više od 800 milijardi dolara u naredne dvije godine. Konvencionalnija istraživanja procjenjuju vrijednost globalnog tržišta NFT-a na oko 230 milijardi dolara do kraja decenije.
Upozorenje
Na samom kraju morate imati na umu da je ulaganje u kriptovalute i druge početne ponude kovanica („ICO“ – Initial Coin Offer) jako rizično i špekulativno, pa ovaj tekst nije preporuka vlasnika stranice kripto.ba ili pisca ovog teksta, da ulažu u kriptovalute ili druge ICO. Pošto je situacija svakog pojedinca jedinstvena, prije donošenja bilo kakve finansijske odluke, uvijek trebate konsultovati kvalifikovanog stručnjaka za ulaganja. Kripto.ba ne daje nikakve garancije u pogledu tačnosti ili pravovremenosti ovdje sadržanih informacija.