U videu objavljenom na Twitteru u srijedu, košarkaška zvijezda Miami Heata Jimmy Butler je rekao: “13. februara ćete čuti neka od najvećih imena kako vam govore da uđete u kriptovalute. Ali oni vas ne poznaju, ili vaše finansije. Samo vi to znate. Vjerujte sebi… i sami istražite.”
https://twitter.com/binance/status/1488907416091512832
Trzanje? Video je bio oglas Binancea, najveće svjetske berze kriptovaluta. Kinesko-kanadski izvršni direktor Binancea Changpeng Zhao sada je najbogatiji kripto milijarder na svijetu i zauzima 15. mjesto na listi najbogatijih ljudi na svijetu sa neto vrijednosti od 73,4 milijarde dolara – to je prije nego što se računa njegov kripto keš – prema procjeni Bloomberga.
Binanceov video sa Butlerom bio je nagoveštaj činjenici da su neki od njegovih najvećih rivala izdvojili veliki novac kako bi osigurali reklamna mjesta tokom predstojećeg Super Bowla 13. februara— koji neki ljudi sada zovu ‘Crypto Bowl’.
FTX sa sjedištem na Bahamima i Crypto.com sa sjedištem u Hong Kongu i Singapuru—koji se rangiraju među 10 najboljih kripto berzi širom svijeta, prema CoinGecko—vjerovatno su platili milione za reklame od 30 sekundi tokom predstojeće prvenstvene utakmice. Uz to, kanadski Bitbuy se udružio sa čuvarom Miami Heats Kyleom Lowryjem za reklamu za Super Bowl, što je prvi put da se kanadska kripto firma udružila se s profesionalnom sportskom zvijezdom.
Berze koje su kupile Super Bowl mjesta nisu odmah odgovorile na zahtjev za komentar. Emiter Super Bowla NBC prodao je svo svoje komercijalno vrijeme za nadolazeću utakmicu—pri čemu je mreža tražila čak 7 miliona dolara za spot od 30 sekundi, što je 27% više u odnosu na prošlu godinu. Četrdeset posto ovogodišnjih oglašivača su nove kompanije.
“Trenutak Super Bowla ima posebnu vrijednost koja jednostavno ne postoji nigdje drugdje”, kaže Dave Sutton, izvršni direktor marketinške konsultantske kuće TopRight. A za novije kompanije poput berzi kriptovaluta, koje su manje etablirane i koje se tradicionalno smatraju rizičnijima, reklama za Super Bowl mogla bi ponuditi neprocjenjiv povrat ulaganja (ROI), kažu marketinški stručnjaci.
Super Bowl je možda “najbolje sredstvo” za manje poznate brendove za podizanje svijesti, kaže John Antil sa Univerziteta Delaware, vanredni profesor marketinga koji se fokusira na oglašavanje Super Bowla. Kao i svi brendovi, kripto kompanije moraju stvoriti svijest, angažman i izgraditi povjerenje potrošača. Ali uobičajena percepcija da su kripto ulaganja rizična znači da je ovo drugo posebno značajno — a pojavljivanje na etabliranom i skupom događaju poput Super Bowla njeguje legitimitet i povjerenje, kaže Andrew Simon, globalni kreativni vođa i glavni kreativni direktor u odnosima s javnošću i marketinško savjetovanje Edelman Kanada.
Doseg publike Super Bowla je takođe ogroman, s jednom reklamom tokom prvenstva koja je odmah izazvala pažnju, kaže Simon. Sa potencijalom da dopre do preko 100 miliona gledalaca, “velika igra predstavlja visok rizik i bogato nagradno takmičenje za brendove… da privuku najveću pažnju publike u najkraćem vremenskom roku”, dodaje Sutton.
Ipak, profesor marketinga Antil kaže da ostaje “značajna debata” o tome da li su reklame za Super Bowl vrijedne te cijene. “Niko još nije smislio dobar način da izmjeri ROI Super Bowl reklame. Vrlo je teško pretvoriti većinu faktora dobijenih od emitovanja u vrijednost u dolarima,” rekao je. Najmanje pet ili šest kripto kompanija će ove godine biti predstavljeno u reklamama za Super Bowl. ‘Crypto Bowl’ bi mogao ispasti baš kao Dot-Com Super Bowl iz 2000. godine, upozorio je. “Većina dot-com kompanija u emisiji [2000.] nije trajala do sljedeće godine,” kaže Antil.
Neki kažu da bi to mogao biti Binanceov samoproizveden Twitter spot koji bi na kraju mogao imati prednost u odnosu na svoje konkurente. Binance dopušta svojim rivalima da se potrude oko reklama u udarnim terminima kako bi generisali svijest o kriptovalutama, ali štedi svoje marketinške dolare za nešto drugo i da ispriča priču o vlastitom brendu, kaže Sutton. Ovaj “kontraprogramski pristup” je pametan, ako se dobro odigra, kaže Simon. On kaže da se berza pozicionira kao “ponuda koja je na strani investitora. To je pametan način da se istaknete prije velike utakmice, a i nakon toga.”
I za razliku od svojih glavnih konkurenata, Binance se nije bavio špekulativnim ugovorima o odobravanju profesionalnih sportskih timova, liga i zvijezda. Posljednjih mjeseci, FTX i Crypto.com su dospjeli na naslovne strane zbog svojih ugovora o pravima na ime arene i partnerstava sa profesionalnim sportistima, kao što su LeBron James i Tom Brady.
Glasnogovornik Binance-a rekao je za Fortune da se ovi kripto brendovi kreću “rame uz rame” tokom Super Bowla, “regrutujući velike zvijezde da privole publiku… bez edukacije o kripto [osnovama].” Reklama kompanije sa Jimmy Butlerom samo je početak društvene kampanje koja počinje 7. februara—da uključuje muzičare i sportiste koji tek treba da budu imenovani—koja će ironično poručiti potrošačima: “Ne slušajte slavne o svojoj finansijskoj slobodi . Naučite kripto i vjerujte sebi.”
Upozorenje
Na samom kraju morate imati na umu da je ulaganje u kriptovalute i druge početne ponude kovanica („ICO“ – Initial Coin Offer) jako rizično i špekulativno, pa ovaj tekst nije preporuka vlasnika stranice kripto.ba ili pisca ovog teksta, da ulažu u kriptovalute ili druge ICO. Pošto je situacija svakog pojedinca jedinstvena, prije donošenja bilo kakve finansijske odluke, uvijek trebate konsultovati kvalifikovanog stručnjaka za ulaganja. Kripto.ba ne daje nikakve garancije u pogledu tačnosti ili pravovremenosti ovdje sadržanih informacija.