Integracija kripta i blockchaina u svijet esporta nudi širok spektar mogućnosti inovatorima, korisnicima i etabliranim igračima. Nisu svi još uvijek ubijeđeni, ali evo kako se kriptovalute i NFT uključuju u esport.
Esport i Cripto – nova sinergija
Industrija kriptovaluta postigla je više popularnosti u 2021. nakon pandemije nego ikada u istoriji. A jedan od načina na koji kriptovalute i digitalne valute brzo dobijaju na prihvatanju je korištenje elektronske sportske (esport) industrije.
Glavna imena poput Cripto.com i Bibit ne samo da se probijaju u fizičke sportove, već uspostavljaju i dugoročna partnerstva sa velikim imenima u esport industriji, kao što je Twitch.
Nedavno, 16. novembra, Cripto.com je obezbijedio prava na imenovanje domaćeg terena LA Lejkersa, nadgledajući promjenu imena terena u „Cripto.com Arena“. Dvije sedmice ranije, isti Cripto.com je sklopio ugovor sa serijom esport turnira Twitch Rivals.
Twitch koji je vlasnik i organizator Twitch Rivalsa, ostaje i dalje jedno od najvažnijih imena u esport industriji. Servis striminga video igara ima više od 140 miliona aktivnih korisnika mjesečno. S obzirom na ogromnu publiku kojom se esport može pohvaliti, kao i na njegovu mladu demografiju, nije teško uočiti privlačnost koju industrija ima za mnogobrojnu kripto opremu.
Kripto industrija kapitalizuje esport
Mnoge ugledne berze kriptovaluta brzo identifikuju esport prostor kao jedan od najvažnijih pokretača rasta na koji treba da se fokusiraju. Otkako su lige video igara počele da traže da monetizuju konkurentsku prirodu video igara, industrija je značajno porasla. Obe industrije se sada sve više povezuju.
Nedavni izvještaji pokazuju da preduzetnici u blockchainu i esportu pokušavaju da konvergiraju svoja tržišta. Konvergencija ove dvije industrije je katalizovana globalnom pandemijom 2020. godine i od tada se intenzivirala. Prošlog novembra, lice esporta Susie Kim najavila je lansiranje sopstvene kriptovalute, pod nazivom SUSIE, označavajući jedan od prvih unosa kriptovaluta u esport.
Njen kripto projekat prati postojeću grupu od 30 igrača, kreatora i uticajnih ljudi koji su izdali svoje novčiće na platformi Rally, koju podržavaju Andreessen Horovitz i druge kompanije rizičnog kapitala. Zahvaljujući Kim, ubrzo nakon toga, Twitch je dobio podsticaj u popularnosti u Južnoj Koreji.
Ne samo da blockchain industrija formira spajanja i partnerstva sa ličnostima u esport sektoru, ambiciozni preduzetnici takođe stvaraju konkurentne platforme za igre zasnovane na blockchain tehnologiji.
Na primjer, koristeći decentralizovani Dawn Protocol, FirstBlood Technologies upravlja onlajn konkurentnom platformom za igre od 2016. Kompanija trenutno koristi svoj token, ali je nedavno najavila da će integrisati MakerDAO-ov stabilni novčić sa kriptovalutom.
Niz događaja koji se održavaju u narednih nekoliko mjeseci takođe će ponuditi DAI i takmičarima u esportu koji koriste platformu. Činjenica da to povezuje esport i decentralizovane finansije, koje su do sada bile niša u kripto sektoru, neki smatraju intrigantnom.
Postoji i blockchain verzija Twitch-a, koja je dobila umjerenu trakciju. Prošle godine, Justin Sun's Tron, koji je kupio BitTorrent 2019. godine, takođe je kupio DLive.tv, e-sport streaming servis izgrađen na blockchainu.
Sve više Esport i Cripto partnerstava
Osim Cripto.com, postoje i druge berze i ključne kripto figure sa velikim interesovanjem za elektronske sportove. Jedna takva figura je Bibit, koji je nedavno obezbijedio esport ugovore sa Astralis i Alliance, proširujući svoj domet u industriji video igara.
Prema Ben Zhou, suosnivaču i izvršnom direktoru Bibita, esport je dugoročna ponuda za kripto kompaniju. Kao i mnoge kripto marke sa interesovanjima u industriji igara, vidljivost je ključni pokretački faktor. Bibit Exchange očekuje da će svoj logo postaviti na igračke dresove, a kompanija će emitovati svoj sadržaj na twitch.tv kao dio napora da proširi angažman igrača, pojača inicijative za neutralnost ugljenika i promoviše finansijsku pismenost.
Prema gospodinu Zhouu, esport i kriptovalute imaju posebnu vezu zahvaljujući visokom nivou konkurentnosti i „krivama brzog usvajanja“. U skladu sa partnerstvom, Alliance i Astralis će poslati talente na predstojeću Svjetsku seriju trgovanja, godišnje takmičenje čiji je domaćin Bibit da se takmiči u trgovanju kriptovalutama u igri, sa nagradnim fondom od oko 7,5 miliona dolara.
Ne samo da je Bibit sklopio izvanredan savez sa Alliance i Astralis, već je razmjena takođe ušla u ekskluzivno partnerstvo sa Navi, esport organizacijom poznatom po svojim aktivnostima u Counter-Strike, FIFA i Rainbow Six Siege, kao i drugim igricama. Uz pomoć višestrukih partnerstava, kripto platforme poput Bibita proširile su svoje prisustvo u industriji igara i esporta.
Pored Bibit-a, FTX berza je takođe jedno od najvećih kripto imena koje koristi industriju igara. U junu, FTX je potpisao ugovor od 210 miliona dolara sa esportskim gigantom TSM-om za prava na imenovanje, a nakon toga će sedmogodišnji ugovor sa Ligom šampionata.
Međutim, dva najveća dogovora u posljednje vrijeme bila bi partnerstvo Cripto.com sa Fnatic-om i sporazum koji je uslijedio sa najvećim Twitch turnirom, Twitch Rivals. U azijsko-pacifičkom regionu, Cripto.com će služiti kao zvanični partner Twitch Rivals-a, jer cilja na pacifičku obalu. Dogovor sa uslugom striminga uživo dolazi nakon što je kripto platforma sklopila partnerstvo od 15 miliona dolara sa jednom od najvećih esportskih organizacija – Fnatic.
Ugovori Cripto.com često uključuju ekskluzivnost kategorije, brendirane segmente i medijski plasman. Na primjer, oglašavanje razmjene će takođe biti predstavljeno na preko 250 Twitch Rival emitovanja širom svijta tokom turnira.
Uključuju se i druge organizacije. Britanska strana Endpoint CeX postala je prva britanska esport organizacija koja je lansirala Socios.com fan token, u partnerstvu sa provajderom blockchain-a Chiliz.
Industrija esporta se procjenjuje na oko milijardu dolara, a neki očekuju da će dostići 6 milijardi dolara u narednih šest godina. To je industrija koja definiše svjetsku tehnološku evoluciju, a pošto se svjetski fokus postepeno pomjera na metaverse i veb 3.0, nije iznenađenje da kripto platforme pokušavaju da se uključe što je prije moguće.
Da li su NFT-ovi budućnost igara?
Metaverse se u velikoj mijeri smatra budućnošću interneta, a najbliže igre metaversu koji imamo 2021. su vjerovatno naslovi poput Fortnitea. Fortnite je bio domaćin virtuelnih koncerata za milione publike u realnom vremenu. Platforme kao što su Realm i Star Atlas pokušavaju da repliciraju ovaj podvig na blockchainu dok dodaju NFT u miks. Ako igrači moraju da zarađuju dok igraju, onda bi nagrađivanje NFT-ovima i prodajnim kripto tokenima mogla biti jedna od opcija za njih.
NFT-ovi (nezamjenjivi tokeni) se vraćaju jer omogućavaju inovatorima blockchaina da kreiraju jedinstvena digitalna sredstva. Kao rezultat toga, igrači mogu da prikupljaju sredstva u igri koja su bezbjedno uskladištena na blockchainu.
Popularni you tuber i igrač PewDiePie, koji ima više od 107 miliona pretplatnika na You Tube-u, nedavno je podržao igru proširene stvarnosti Wallem, zasnovanu na blockchainu. U Wallem, NFT-ovi se koriste za skinove i druge predmete u igri, dok tokeni zasnovani na Ethereum-u nagrađuju igrače.
Mnogi „Wallem“ se pojavljuju na tržištu, a jaz između kripto igara i dalje se smanjuje iz minuta u minut. U budućnosti, svi ćemo možda biti samo igrači i trgovci kriptovalutama, živjeti, zarađivati i igrati se, ali će ipak, nekima u industriji biti potrebno dodatno ubjeđivanje.
Upozorenje
Na samom kraju morate imati na umu da je ulaganje u kriptovalute i druge početne ponude kovanica („ICO“ – Initial Coin Offer) jako rizično i špekulativno, pa ovaj tekst nije preporuka vlasnika stranice kripto.ba ili pisca ovog teksta, da ulažu u kriptovalute ili druge ICO. Pošto je situacija svakog pojedinca jedinstvena, prije donošenja bilo kakve finansijske odluke, uvijek trebate konsultovati kvalifikovanog stručnjaka za ulaganja. Kripto.ba ne daje nikakve garancije u pogledu tačnosti ili pravovremenosti ovdje sadržanih informacija.